logo TENEDLE

DE NEUSHOORN (Olanda) – marzo 2016

Tenedle ademt sfeer en poëzie in een niet te evenaren stijl. Koperwerk, akoestische arrangementen en elektronica rukken je voorzichtig uit je dagelijkse bestaan. En, Emily Dickinson houdt je hand vast.

Dimitri Niccolai is Tenedle. Deze in Nederland wonende Florentijn experimenteert met visual arts en theater. Hij creëert met zijn band een ambiance die je nog lang in zijn greep houdt. Dimitri maakte sinds de jaren ’80 een zestal albums waar de artistiek vanaf spat. Tenedle gaat de muzikale ornamenten en versieringen niet uit de weg en raakt je daardoor keer op keer. Op zijn laatste album Odd to Love speelt de poëzie van Emily Dickinson een hoofdrol. Ongepubliceerd tijdens haar leven, maar postuum, onder begeleiding van een nachtelijke trompet, samples, piano en gitaar, op het podium van ons Neushoorn Café. Dompel jezelf onder in deze ingenieuze arrangementen!

TRADUZIONE:
“Tenedle trasuda atmosfera e poesia in uno stile ineguagliabile. Fiati, arrangiamenti acustici ed elettronica per condurvi delicatamente fuori della vostra esistenza quotidiana. Ed Emily Dickinson ti tiene stretto per mano….”
“Dimitri Niccolai è Tenedle fiorentino nei Paesi Bassi fonde esperienze musicale con arti visive e teatro. Crea con la propria band un ambiente che ti tiene nella sua morsa…. Nel suo ultimo album Odd to Love gioca la poesia di Emily Dickinson un ruolo di primo piano, inedita durante la sua vita, scoperta dopo la morte. sotto la guida di una notturna tromba, campioni, pianoforte e chitarra sul palco del nostro Neushoorn Cafe’. Immergetevi in questa atmosfera di ingegnose composizioni !!”

© 2010 TENEDLE